close

 

 

 

Kelly Clarkson/Breakaway

 

Grew up in a small town
我是小鎮女孩
And when the snow would fall down
在落雪之際
I'd just stare out my window
我喜歡望向窗外
Dreamin' of what could be And if I'd end up happy
想著我是否會有快樂結局
I would pray
我祈禱著
Trying hard to reach out
努力追尋我的夢想
But when I tried to speak out
但當我把夢話成言語
Felt like no one could hear me
卻無人傾聽
Wanted to belong here
曾想過在此覓得安定
But something felt so wrong here
卻感覺不對勁
So I prayed I could break away
所以我只祈求美夢能成真

I'll spread my wings
我要張開雙翼
And I'll learn how to fly
我要學習飛行
I'll do what it takes
我會不顧一切
Till I touch the sky
只為碰觸藍天
And I'll make a wish, take a chance, make a change
我要許下願望,抓住機會,勇敢改變
And break away
讓美夢成真

Out of the darkness
走出黑暗
And into the sun
迎向陽光
But I won't forget all the ones that I love
但我不會遺忘我所愛的人
I'll take a risk, take a chance, make a change
我要許下願望,抓住機會,勇敢改變
And break away
讓美夢成真

Want to feel the warm breeze
想感受和熙的風
Sleep under a palm tree
想休息在棕柳樹下
Feel the rush of the ocean
想感受海浪潮汐
Get on board a fast train
跳上急馳的列車
Travel on a jet plane
登上噴射機
Far away and break away
展翅高飛讓美夢成真

Buildings with a hundred floors
聳上天的百層高樓
Swinging round revolving doors
轉不停的旋轉門
Maybe I don't know where they'll take me but
或許我不知道它們會引我到哪裡去
Gotta keep movin' on movin' on
我還是要繼續繼續前進
Fly away break away

 

I'll spread my wings
我要張開雙翼
And I'll learn how to fly
我要學習飛行
I'll do what it takes
我會不顧一切
Though it's not easy to tell you goodbye
雖然向你道別並不容易
I gotta take a risk, take a chance make a change
我仍然要面對挑戰,抓住機會,勇敢改變
And break away
讓美夢成真

Out of the darkness and into the sun
走出黑暗 迎向陽光
But I won't forget the place I come from
但我不會遺忘我從哪裡來
I gotta take a risk, take a chance make a change
我要許下願望,抓住機會,勇敢改變
And break away
讓美夢成真
Breakaway
美夢成真

 

 

一早起來,聽到了窗戶外的雨滴聲,拖著疲憊的身軀去刷牙

傻傻地刷牙動作,放空的腦袋

霎那間,我知道我的心非常想要做什麼

我終於可以了解自私的人的感受

問題是我可以拋下一切去追逐我小小的願望嗎?

只是小小不足為道的願望

多麼渴望自己可以像歌詞那樣

但是願望實在太渺小,渺小到無法說服

 

已經太遲.........

除非.........可是我做不了...

音樂的旋律. 音樂的歌詞...讓自己落淚

 

 

前幾日和許久未聊的朋友聊了一下,雖然很久沒有聊天了

感受跟想法跟煩惱卻一模一樣,總有一種覺得好像自己被綁在這裡

老外的爸媽 都是說 隨便你們開心 我只希望你自己開心

台灣父母會說 我覺得 這樣對你比較好

我們想當老外的小孩,卻擁有台灣的父母

或許我們都太貪心不知滿足? 比上不足比下有餘的道理我們豈是不懂

只是看得多,想得也多,我們不知道該遵循哪一個?! ~~>O<~~

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    lina36 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()