close

 

 

Almost Lover  FROM One Cell in the Sea

Your fingertips across my skin,
你的指尖輕劃過我的肌膚
the palm trees swaying in the wind,
棕梠樹在風中輕輕搖曳
images
浮現腦海中的畫面
you sang me spanish lullabies,
你為我輕唱西班牙搖籃曲 
the sweetest sadness in your eyes
在你眼底閃爍的甜甜哀傷
clever trick, 
是你的聰明技倆

well, I'd never want to see you unhappy
我從不想看見你不快樂的神情
I thought you'd want the same for me
我以為你也不希望我難過

goodbye my almost lover
再見 我的曖昧情人
goodbye my hopeless dream
再見 我不抱希望的夢
I'm trying not to think about you
我試著不再想起你
can't you just let me be
你何不就讓我和所有隨風而逝
so long my luckless romance
永別 我不幸的愛戀
my back is turned on you
即使我已轉身離開
should have known you'd bring me heartache
早該清楚你只會帶來心痛
almost lovers always do
曖昧的情人總是這樣

we walked along a crowded street,
我們攜手走過擁擠的街
you took my hand and danced with me,
你拉著我的手與我共舞 
images
過去的情景再現
and when you left you kissed my lips,
你離開的時候輕吻我的唇
you said you'd never, never forget these images
你說你永遠永遠不會忘記這些畫面

well, I'd never want to see you unhappy
我從不想看見你不快樂
I thought you'd want the same for me
我以為你也會這樣對我

goodbye my almost lover
再見 我的曖昧情人
goodbye my hopeless dream
再見 我不抱希望的夢
I'm trying not to think about you
我試著不再想起你
can't you just let me be
你何不就讓我和所有隨風而逝
so long my luckless romance
永別 我不幸的愛戀
my back is turned on you
即使我已轉身離開
should have known you'd bring me heartache
早該清楚你只會帶來心痛
almost lovers always do
曖昧的情人 總是這樣

I cannot go to the ocean
我無法踏上昔日的海灘
cannot drive the streets at night
無法在夜晚駛過有回憶的街
cannot wake up in the morning
我無法在晨間醒來
without you on my mind
腦海中沒有你
so you're gone and I'm haunted
這樣看來 你已經離開 而我還是卻步不前
I'll bet you are just fine
我猜你一定過的很好

did I make it that easy to walk
right in and out of my life?
難道是我輕易地讓你如此隨意的進出我的生命?

goodbye my almost lover
再見 我的曖昧情人
goodbye my hopeless dream
再見 我不抱希望的夢
I'm trying not to think about you
我試著不再想起你
can't you just let me be
你何不就讓我和所有隨風而逝
so long my luckless romance
永別 我不幸的愛戀
my back is turned on you
即使我已轉身離開
should have known you'd bring me heartache
早該清楚你只會帶來心痛
almost lovers always do
曖昧的情人總是這樣

arrow
arrow
    全站熱搜

    lina36 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()